چگونه می توان از بروز عوارض اسلیو معده جلوگیری کرد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 17 مهر 1400
بازدید : 277
نویسنده : mozhgan

جراحی اسلیو معده نیز هر جراحی لاغری( بای پس معده ، عمل ساسی معده و.....) درگری عوارضی دارد، که می توان با رعایت نکات زیر احتمال بروز آن را به حداقل رساند.

رژیم غذایی 

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده به مایعات رقیق محدود می شود. پس از مرخص شدن، بیمار می تواند از مایعات غلیظ تری استفاده کند. سپس خوردن وعده های کوچک غذاهای پوره یا له شده آغاز می شود. حتی پس از آنکه بیمار توانایی و اجازه ی خوردن غذاهای غیرپوره ای را نیز پیدا کند، مقدار کالری دریافتی وی باید به طرز چشمگیری کاهش یابد، زیرا معده ی جدید بسیار کوچک شده و ظرفیت سابق را ندارد. بیمار مجبور است میزان کمی غذا بخورد، لقمه های کوچک بگیرد و غذا را کاملا بجود.

بیشتربخوانید... درمان دیابت با جراحی اسلیو معده

مراقبت از جای بخیه

پزشک ممکن است به شما توصیه کند که تا ۴۸ ساعت پس از جراحی از دوش گرفتن و تا ۴ هفته از رفتن در وان حمام، استخر و جکوزی بپرهیزید. پانسمان باید تا ۴۸ ساعت پس از جراحی کاملا خشک باشد. شاید پزشکتان توصیه کند که پانسمان رویی را پس از ۴۸ ساعت بردارید. در زیر آن چسب جراحی وجود دارد که به مرور زمان می افتد. از دستورالعمل های پزشک برای تمیز کردن جای زخم و بخیه ها کمک بگیرید. رسیدگی به جای زخم از مهمترین نکات مراقبت بعد از عمل اسلیو معده است

مطالعه بیشتر... ارتودنسی دندان

فعالیت های فیزیکی

پزشک دستورالعمل هایی درباره زندگی شخصی بیمار به غیر از فعالیت های فیزیکی به وی می دهد. ورزش بعد از عمل اسلیو نقش بسیار مهمی در سلامت و جلوگیری از افتادن پوست بیمار دارد. به احتمال زیاد پس از جراحی اسلیو معده، مدت زیادی طول نمی کشد که  از تخت بیرون آمده وشروع به راه رفتن می کنید. با این حال باید تا مدتی از انجام فعالیت های فیزیکی شدید خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com